Polsce potrzebna jest odważna polityka na rzecz rozwoju gospodarczego kraju. Minione osiem lat to okres zmarnowany w historii Polski. Największym grzechem rządzącej poprzedniej ekipy był grzech zaniechania. Polsce potrzebne są odważne i przemyślane decyzje, które pozwolą naszej gospodarce na dalszy rozwój i zapewnią bezpieczeństwo polskim rodzinom. „Jak żyć?” nie powinno być podstawowym pytaniem, stawianym sobie codziennie przez Polaków.
Będę konsekwentnie działać na rzecz:
– rozwoju gospodarczego Polski i wolnej konkurencji:
- likwidacji dyskryminacji polskich przedsiębiorców, tworzenia warunków do budowy silnego, polskiego kapitału, czyli deregulacji, wyeliminowania złego prawa, które utrudnia przedsiębiorcom tworzenie miejsc pracy, a pracownikom uniemożliwia bogacenie się i godne życie,
- likwidacji barier inwestycyjnych poprzez: zapewnienie tanich kredytów, redukcji wysokich kosztów inwestycyjnych,
- opodatkowania firm zagranicznych na takich samych zasadach jak firm polskich,
- stworzenia prostego podatku dla drobnych przedsiębiorców
– lepszego wykorzystania potencjału społeczeństwa obywatelskiego:
- zwiększenia udziału zrzeszeń obywatelskich w zakresie usług opiekuńczo-edukacyjno-wychowawczych,
- rozbudowy i zwiększenia nakładów inicjatyw sektora obywatelskiego w zakresie profilaktyki oraz wychowania i psycho-edukacji służących ograniczeniu rozmiaru ryzykownych zachowań dzieci i młodzieży,
- zwiększenia udziału organizacji obywatelskich w procesie rządzenia publicznego,
- wprowadzenia narodowego systemu formalnej i nieformalnej edukacji obywatelskiej i wychowania patriotycznego,
- utworzenia Funduszu Inicjatyw Edukacyjnych wspierającego tworzenie i rozwój małych szkół kreujących innowacyjne formy kształcenia oraz wzmacniającego grupy rodziców w gminach
– podniesienia efektów kształcenia i wychowania:
- powrócenia do „starego” ustroju szkolnego – ośmioklasowej szkoły podstawowej, czteroletniego liceum ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum, trzyletniej szkoły zawodowej oraz utrzymania systemu szkół specjalnych różnych typów dla uczniów z określonymi stopniami niepełnosprawności,
- podniesienia rangi zawodu nauczyciela,
- podporządkowania Kuratora Oświaty bezpośrednio Ministrowi Edukacji Narodowej, i odejścia od nadzoru biurokratycznego,
- odbudowania kształcenia zawodowego,
- przywrócenia ścisłej współpracy pomiędzy oświatą i szkolnictwem wyższym,
- wprowadzenia w pełnym wymiarze kształcenia historycznego i obywatelskiego we wszystkich typach szkół,
- utrzymania szkół wiejskich,
- powszechnego i bezpłatnego dostępu do edukacji przedszkolnej,
- zwiększenia dostępu do zajęć pozalekcyjnych,
- wprowadzenia Programu Cyfryzacji Szkół Wiejskich,
- odbudowy szkolnych gabinetów stomatologicznych i pomocy przedlekarskiej
– równomiernego rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego:
- ocalenia od degradacji dawnych miast wojewódzkich,
- dostępności komunikacyjnych miast i miasteczek,
- wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,
- rozwijania kujawsko-pomorskiej przedsiębiorczości samorządowej,
- wykorzystania i wspierania atutów Kujaw i Pomorza – kultury, edukacji, dynamicznie działających małych i średnich firm oraz turystyki,
- tworzenia miejsc pracy.